Podłoga do garażu: O czym należy pamiętać?

Podłoga w garażu musi wytrzymać na prawdę dużo. Na czym skupić swoją uwagę podczas jej wyboru? Jaki materiał wybrać? Przeczytaj nasz artykuł a dowiesz się wszystkiego.

Podłoga, która podoła wielu wyzwaniom

Garaż to próba charakteru dla wszystkich typów podłóg. Spore problemy powodują płyny eksploatacyjne takie jak olej lub paliwo, które chcąc nie chcąc trafią na podłogę. Pomęczyć Cię mogą również kałuże wody od wody z twojego samochodu lub z wilgoci kapilarnej i połączonej z nią pleśni. Nie wolno zapominać także o plamach od opon. Do tego wszystkiego dochodzą także chwile twojego „majsterkowania” i lista „zagrożeń garażowych“ jest gotowa.

Czego więc należy wymagać od garażowej podłogi?

  • odporności
  • łatwej konserwacji
  • funkcjonalności

Beton jedynie z farbą ochronną

Popularne i częste rozwiązanie stanowi podłoga betonowa, posiadająca jednak szereg minusów – nie jest odporna na rozpuszczalniki i sole, których w garażu nie sposób uniknąć. Oddziaływanie cieczy roboczych po czasie odbije się na jej wyglądzie. Beton zacznie się wykruszać, oprócz różnych wybojów i dziur zaskoczy Cię także nieprzyjemnie zwiększonym zapyleniem.

Betonową podłogę można pielęgnować farbą ochronną, która wzmocni betonową nawierzchnię. Chodzi o tanie, lecz pracochłonne rozwiązanie. Upewnij się, żeby powłoka lakierniczy nie była zbyt słaba, pod ciężarem samochodu mogłaby popękać. Do utrzymania wystarczy miotła i od czasu do czasu wytarcie. Mankamentem jest to, że cieczy, które wyciekły z silnika nie da się łatwo usunąć z podłogi.

Płytki dobrej jakości tak, ale…

Dobrym, lecz stosunkowo drogim wariantemceramiczne płytki do dużych obciążeń. Dobrze ułożone płytki posiadają szereg plusów. Są odporne na wodę, ich sprzątanie jest bardzo proste. Jednak nieodpowiednio ułożone płytki mogą spowodować katastrofę. Wilgoć kapilarna może spowodować powstanie pleśni, a nawet wybrzuszenie podłogi. Kolejny minus niewłaściwie ułożonych płytek odkryjesz od razu, jak tylko coś ciężkiego spadnie na podłogę i płytka pęknie.

PCW w garażu wszystkiemu podoła

O krok lepszym rozwiązaniem, niż płytki ceramiczne, są płytki PCV, odporne na obciążenia mechaniczne, substancje chemiczne i wodę powierzchniową. Praktycznym wariantem są płytki zamkowe Fortelock. Ich utrzymanie jest proste a dzięki systemowi kanalików odprowadzających wodę poradzą sobie z wilgocią kapilarną. Z pleśnią możesz się, więc, na zawsze pożegnać.

Jaki typ płytek Fortelock wybrać?

Do garażu wybieraj pomiędzy typami: Fortelock Industry, Light i Invisible. O ile Fortelock Light i Invisible są przeznaczona do największych obciążeń i doskonale sprawdzą się w prywatnym garażu, linia Industry podoła nawet najwyższym obciążeniom – wytrzyma wysokie obciążenia punktowe i dynamiczne. Znajdzie, więc, zastosowanie nie tylko w prywatnym garażu, lecz także w piętrowych garażach.

Nie jest nieistotne, którą linię wybierzesz do garażu, docenisz nie tylko wodoszczelność i odporność chemiczną, przyda się jednak także antypoślizgowa powierzchnia oraz zdolność ekranowania hałasu. Utrzymanie jest proste. Płyny eksploatacyjne lub plamy od opon z podłogi po prostu zetrzesz. W razie przypadkowego uszkodzenia podłogi, uszkodzoną część zastąpisz nową – zaoszczędzisz w ten sposób niebagatelną kwotę za naprawy lub całkowity remont posadzki.

Oszczędzaj czas, pracę i pieniądze

Przed zainstalowaniem płytek Fortelock podłoże wystarczy sprzątnąć i pozamiatać. Układanie jest proste. W większości przypadków nie jest potrzebny klej – płytki pasują do siebie jak puzzle. W ten sposób zaoszczędzisz sporo wysiłku i pieniędzy a za godzinę może być wszystko gotowe. Wygląd płytek można poza tym dostosować do własnych oczekiwań. Już cię nudzi klasyczna szarość? Wybrać możesz aż z trzech motywów i dwunastu kolorów.

Jaką podłogę masz Ty w swoim garażu? Napisz do nas komentarz na Facebooka, jak jesteś z niej zadowolony.

Niestety, brak komentarzy. Poniżej możesz napisać własny komentarz.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *