Odbiór zużytych płytek Fortelock

Czy wasze płytki Fortelock spełniły już swoje zadanie lub dostały już tak w kość, że konieczna jest ich wymiana lub po prostu likwidacja? Nie potrzeba zawracać sobie głowy z ich utylizacją, możecie je wysłać z powrotem do nas. W ten sposób zaoszczędzicie czas, kłopoty, a przede wszystkim pieniądze.

Nie musicie oddawać starych płytek PCV do utylizacji, my chętnie sobie po nie przyjedziemy. Zapłacicie jedynie koszty transportu. Koszty transportu będą na pewno niższe niż średni poziom kosztów przyjęcia odpadów na wysypisko w danej lokalizacji

Pomagając naszym klientom, przyczyniamy się do ochrony natury!
Jak to działa?

Dla kogo przeznaczona jest ta usługa?

Usługa odbioru płytek jest przeznaczona dla wszystkich klientów, którzy w przeszłości skorzystali z płytek PCV Fortelock. Płytki są im już jednak niepotrzebne. Z oferty odbioru zużytych płytek możecie skorzystać w sytuacji zużycia wykładziny lub w razie przeprowadzki, gdy płytki staną się niepotrzebne. 

Jakich typów płytek dotyczy możliwość oddania?

Wszystkich. Przyjmujemy z powrotem płytki tak z czystego PCV, jak również z materiału recyklingowego, kolorowe i ciemne. Płytki firmy Fortelock można poznać po tym, że od dołu każdej płytki jest wytłoczone logo Fortelock.

Nie przyjmujemy innych produktów plastikowych (rurek, nadstaw, worków) oraz innych rodzajów wykładzin podłogowych (gumowe, laminatowe), ponieważ z nimi sobie już nie dajemy rady. Jeśli prześlecie do nas takie elementy, to my zwrócimy wam je z powrotem.

Prosimy również o nieprzesyłanie płytek PCV innych producentów. Nasza oferta dotyczy wyłącznie płytek Fortelock.

W jaki sposób mogę dokonać zwrotu płytek?

    1. Wypełnij poniższy formularz odbioru zużytych płytek

    Podaj informacje dotyczące przesyłki – liczbę sztuk, ewentualnie wagę, dres miejsca odbioru, dane do kontaktu.

    2. Wybierz rodzaj transportu

    Czy chcesz skorzystać z naszego transportu lub czy zrealizujesz go sam.

  1. A. Transport własny

    Może mieszkasz lub jeździsz w pobliżu, lub masz może transport własny, w tych przypadkach możesz płytki przywieźć bezpośrednio do nas – do Paskova. A my już się nimi zajmiemy. Zużyte płytki przyjmujemy w godzinach pracy naszego zakładu. Transport własny realizowany jest całkowicie w twoim zakresie.

  2. B. Transport Fortemix

    W przypadku skorzystania z naszego transportu, otrzymasz na podany adres e-mail wiadomość z działu ekspedycji, która zawierać będzie informacje o firmie transportowej, przewidywanej godzinie odbioru oraz ogólne podsumowanie danych – liczbę sztuk, miejsce odbioru i dostawy, termin. Niżej podajemy informacje, jak należy zużyte płytki zapakować i przygotować do odebrania.

    1. 1. Potwierdzenie od firmy transportowej

      Określona firma transportowa skontaktuje się z tobą w celu uzgodnienia sprawnej realizacji odbioru płytek. Od nas otrzymasz dane kontaktowe odpowiedniego przewoźnika.

    2. 2. Odbiór płytek przez firmę transportową

      W uzgodnionym terminie przewoźnik przyjedzie, by zabrać płytki. Następnie płytki Fortelock wyruszą prosto do nas.

    3. 3. Wystawienie faktury

      Po otrzymaniu płytek otrzymasz wiadomość o odbiorze przesyłki. Fakturę za transport otrzymasz w przeciągu 14 dni  od dnia, w którym otrzymaliśmy płytki. Termin płatności faktury wynosi 1 tydzień.

    3. Wczytaj zdjęcia

    W ramach formularza należy wczytać zdjęcia wykładziny, którą chcesz oddać. Zdjęcia pomogą zarówno nam jak i Tobie sprawdzić, że chodzi o produkty firmy Fortelock. (Prosimy górnej i dolnej strony płytek oraz szczegół)

    Po wysłaniu formularza skontaktujemy się z Tobą (reprezentant handlowy albo dział ekspedycji) w celu ewentualnego uzupełnienia wymaganych informacji.

  • Wczytaj zdjęcie płytki, górna strona
    Wczytaj zdjęcie płytki, dolna strona
    Wczytaj zdjęcie, ogólny widok wszystkich płytek

Transport i pakowanie

Jaka jest minimalna i maksymalna ilość płytek, które mogą oddać z powrotem?

Ilość płytek nie jest ograniczona. Możecie nam oddać 2 płytki, jak również 2 palety płytek. Jeśli płytki były położone na 200m2 i w ramach rekonfiguracji pomieszczenia nie będzie już potrzebnych np. 15m2, to możecie je nam oddać z powrotem.

Jak należy przygotować płytki do odbioru?

Prosimy o przestrzeganie poniższych zasad:

Liczb płytek < 30

należy zapakować po 30 kg na 1 opakowanie.

Liczba płytek > 30

płytki należy przygotować na paletę, maksymalna dopuszczalna waga wynosi 750 kg (ok. 300 sztuk, 75 m2).

Płytki należy zapakować/przymocować na palecie, owinąć folią w celu maksymalnego zabezpieczenia ładunku przed przesuwaniem podczas jazdy.

Płytki powinny być przygotowane do odebrania w ustalonym terminie, należy także zapewnić możliwość ich odebrania i załadunku (droga przyjazdowa). Załadunek zapewnia firma transportowa za pomocą wózka paletowego.

W jaki sposób można oszacować całkowitą wagę wykładziny?

Wagi płytek nie potrzebujecie znać z dokładnością do gramów. Orientacyjną masę można ustalić w oparciu o następujące dane. W przypadku pakowania płytek do paczki o maksymalnej wadze 30 kg, należy pamiętać o tym, że taka paczka może zawierać nie więcej niż 3m2 = 12 szt. płytek typu Light, Industry i ECO.

Maksymalna liczba paczek nie jest ograniczona. Zalecamy jednak przygotowanie nie więcej niż 3 paczek. Jeśli wiecie, że paczek będzie więcej, to płytki zapakujcie na paletę. Koszty transportu w palecie są dużo niższe.

Obliczenia pomocnicze:
8 elementów najazdowych = 1m2
16 narożników = 1m2
1 płytek = 2,2 kg
1m2 = 4 szt. – płytki Light, Industry i ECO
1m2 = 5 szt. – płytki DEKOR i Invisible

Czy płytki należy przed zwrotem wyczyścić?

Poradzimy sobie niemal ze wszystkim. Ucieszy nas jednak, gdy płytki otrzymamy w stanie czystym bez największych zabrudzeń.

A jeśli płytki nie będą zapakowane i będą luzem?

W takim przypadku nie jest pewne, czy firma transportowa je przyjmie. Zgodnie z międzynarodową Konwencją CMR, przewoźnik jest upoważniony do odmowy przyjęcia przesyłki, która jego zdaniem nie nadaje się do transportu. Firma transportowa odjedzie więc bez płytek i zostaną naliczone dodatkowe, niemałe koszty. Także w takim przypadku musimy wystawić fakturę na koszty transportu.

Koszty

Gdzie podane są koszty transportu?

Koszty transportu podane są tutaj. Koszty są podane dla poszczególnych krajów i wagi ładunku. Podstawowy podział według wagi uwzględnia następujące kategorie: paczka, paleta o całkowitej wadze do 250 kg, paleta o całkowitej wadze do 500 kg, paleta o całkowitej wadze do 750 kg.

Do całkowitej wagi należy także doliczyć wagę palety. Przeciętna waga europalety o wymiarach 80×200 cm = 22 – 24 kg.

Dla większych ilości płytek (powierzchnia powyżej 110 m2 = 440 szt./550 szt.) obliczymy koszty indywidualnie. 

Jak została określona wysokość kosztów za przyjęcie odpadów?

Chodzi o przeciętną i najczęściej spotykaną wysokość opłat za przyjęcie odpadów w danym regionie. Jeśli macie możliwość osiągnięcia niższych kosztów za przyjęcie odpadów i w związku z tym oddawanie płytek nam nie byłoby korzystniejsze, prosimy o kontakt.  Postaramy się z tym coś zrobić. Koszty za transport zużytych płytek do nas nigdy nie powinny być większe niż opłaty za ich utylizację. Zaoszczędzimy Twoje pieniądze.

Najczęściej zadawane pytania

Czy stare płytki Fortelock są zaliczane do odpadów?

Nie, płytki nie są zaliczane do odpadów. Chodzi o materiał przydatny do dalszej produkcji wykładzin podłogowych. Dlatego nie muszą być traktowane jak odpady, ale jako zwykły materiał/towar. Oddane płytki Fortelock nie potrzeba uwzględniać w raporcie odpadowym.

Czy ta oferta ma charakter roszczeniowy?

W związku ze zróżnicowanym charakterem odnawianych wykładzin, lokalizacją klientów i sytuacją rynkową, nie możemy zagwarantować każdorazowej możliwości skorzystania z możliwości oddania zużytych płytek.

Co stanie się z płytkami, gdy je otrzymacie?

Wszystkie płytki wyczyścimy i poddamy recyklingowi, który umożliwi ich wykorzystanie do produkcji nowych produktów. 

Czy za oddanie płytek otrzymam jakąś nagrodę?

Nagrodą będą pozbycie się problemów związanych z likwidacją starej wykładziny i niebagatelne oszczędności środków finansowych, które inaczej zostałyby wydane na opłaty za przyjęcie odpadów. Dodatkowo, za każdy odebrany metr starych płytek przekazujemy 10 PLN organizacjom pozarządowym,  które działają w naszym regionie.

Nasza oferta nie ma charakteru roszczeniowego. Oddanie płytek nie jest traktowane jako reklamacja, a za oddanie starych płytek nie przysługuje również żadna zniżka na ewentualny zakup nowych.

Czy mogę wymienić płytki, jeśli chciałem kupić sobie inne?

W ramach usługi odbioru starych płytek nie przewidujemy możliwości wymiany płytek.

Nawet w przypadku oddania 200 szt. starych płytek i zapotrzebowania na 50 szt. nowych. Taka sytuacja może się zdarzyć na przykład w razie przeprowadzki do nowych pomieszczeń. Możliwość oddania starych płytek jest możliwością ich likwidacji, nie chodzi o możliwość żądania ich wymiany.
Pozostałe procedury są związane z zakupem płytek nowych.

Pomagając naszym klientom, przyczyniamy się do ochrony natury!